Píše Peter Stehlík: Dobrá informácia je nad zlato. Žiadajte ju!

streda, 17 október 2018
Zverejnené v Blog

Oficiálnu Facebook (FB) stránku mesta Nitry sleduje necelých 4000 ľudí, kým iba na Klokočine patrí do FB skupiny viac ako 10000 obyvateľov. Turistické informačné centrum Nitra má na FB približne 3190 sledovateľov, oproti tomu samotný Nitriansky hrad cez 4600. Niekde sa stala chyba.

 Viete, kam môžete nahlasovať rozbité lavičky, deravé chodníky, spadnuté konáre a podobné problémy? Stačí napísať na Táto e-mailová adresa je chránená pred spamovacími robotmi. Na jej zobrazenie potrebujete mať nainštalovaný JavaScript.:

  1. Aký vznikol problém?
  2. Kde to je?
  3. Ideálne priložte aj fotku

Že je to takto jednoduché som sa dozvedel náhodou v jednej kamarátskej debate… A reálne to funguje, napr. na obnovu 3 lavičiek sme čakali necelé 3 týždne. Super!

Email každodenný
Kontrolujete si emaily denne, aj viackrát? Samozrejme! Napriek tomu nitriansky newsletter odoberá len približne 330 osôb. Ako je to možné? Poďte si so mnou prelistovať číslo 38/2018:

1

Je rozsiahle, má až 24 strán. Na prvých 21 stranách sa dozviete o akciách z predošlého obdobia. Napríklad sa o Nitru zaujímali podnikatelia z Ruska, alebo radnicu návštevou poctili veľvyslanci Thajska a Malty.

Konečne, na posledných 3 stranách nájdem uverejnený rozpis umiestnenia veľkoobjemových kontajnerov, oznam pre predajcov vo vianočnom mestečku a výberové konanie na obsadenie funkcie “vedúci mestskej haly v Nitre”.

V súčasnom formáte predstavuje newsletter akoby bilančný mesačník akcií, z ktorých mnohé už aj tak boli publikované v iných médiách. A zjavne o to (takmer) nikto nemá záujem.

Pritom newsletter by mohol byť perfektným prostriedkom na komunikovanie dôležitých udalostí, ktoré nás ešte len čakajú, a tiež užitočných informácií pre občana. Predstavte si, že namiesto článkov:

  • “Mesto podporilo organizáciu Nitrianskeho vínneho festivalu”
  • “Návšteva maltského veľvyslanca”
  • “Stretnutie s podnikateľmi z Ruskej federácie”

by sa dôraz kládol na informácie typu:

  • Opravy ciest a dopravné obmedzenia
  • Plánované investičné akcie (opravy detských ihrísk, nové parkovacie miesta a pod.)
  • Kultúrne podujatia
  • Tipy, napríklad ako zriadiť predzáhradku s podporou mesta
  • Verejné obstarávania, pracovné ponuky
  • Kontakty:
    • kam ohlasovať závady (rozbité lavičky, nefunkčné osvetlenie, ...)
    • kontakt na Mestskú políciu, policajtov zodpovedných za okrsky jednotlivých mestských častí
    • na koho sa obrátiť, ak mám dobrý nápad, ako zlepšiť a zkrášliť Nitru

Spolu s moderným grafickým prevedením by si našiel cestu do mnohých emailových schránok.

Mobilná aplikácia
Mesto Nitra má aj šikovnú mobilnú aplikáciu O Nitre. Je vhodná hlavne na prehľad o blížiacich sa kultúrnych podujatí. V novej verzii sú už pripravené aj notifikácie, aby vám nič neuniklo.

Napriek tomu má aplikácia iba niečo viac ako 1000 inštalácií. Obmedzením je, že zatiaľ existuje iba verzia pre operačný systém Android.

Komunikujme spolu
Je pozitívne, že mesto využíva mnohé spôsoby komunikácie, mojim cieľom je, aby informácie boli aj adresné a užitočné pre samotného občana. Nech mesto človeku pomáha a nie je mu na ťarchu.

Autor Peter Stehlík kandiduje za poslanca vo volebnom obvode 4- Klokočina s číslom 29.

Peter Stehlík, informatik, ženatý, dve deti, 30 rokov
Som otec 2 detí, ženatý, mám 30 rokov. Vyštudoval som Fakultu matematiky, fyziky a informatiky na Univerzite Komenského v Bratislave. Popri štúdiu som sa venoval dobrovoľníckej činnosti, a zároveň som bol poverený úlohou koordinátora v najväčšom univerzitnom pastoračnom centre na Slovensku. Ako jeden z mála kandidátov pracujem v oblasti informačných technológií (IT), patrím do medzinárodnej siete Toptal. V každodennom živote na sídlisku, a zvlášť ako otec vnímam mnohé zanedbané detské ihriská, nedostatočné kapacity škôlok a jaslí, ale tiež chýbajúcu alebo neudržiavanú zeleň, polorozpadnuté lavičky, málo priestoru na oddych a bariéry pre mamičky s deťmi a seniorov.

Stehlik banner